Sunday, August 28, 2011

raya tanpanya.

raya tahun ni mungkin bukan yang terbaik. kehilangan arwah papa membuatkan hidup aku bercelaru. selama 9 bulan hidup terabai. terumbang ambing tanpa sesiapa disisi yang memahami.

Aku dan hati aku sendiri.
belajar hidup tanpa papa.
belajar hidup menerima papa dah tiada.
belajar hidup untuk menerima takkan ada yang kekal didunia.
belajar hidup bahawasanya tiada orang disisi aku sentiasa.
belajar hidup untuk pentingkan diri sendiri.

sepatutnya akan ada lemang. rendang. kuah kacang. ketupat. rasanya semua itu mungkin tiada.

aku tahu aku kena kuat. cakap senang nak buat, ALLAH saja tahu macam mana susahnya aku usaha.

aku tak merungut. aku bukan tak redha tapi aku hanya perlukan masa untuk biasakan diri. untuk belajar semuanya tanpa orang yang selama ini ada disisi aku. orang yang sangat menyayangi aku. orang yang selalu menangkan aku. orang yang sentiasa cover aku. orang yang sangat penting dalam hidup aku.

doakan aku kuat harungi semua ini.












.f.

No comments: